Αυξ. Αρ.

Συγγραφέας

Τίτλος

Εκδότης

Τόπος/Ημερομηνία Εκδοσης

Παρατηρήσεις

Ταξιν. Αριθμός

Αντίτυπα

Δωρεά

Θέση

261.5  Χριστιανισμός και κοσμικοί επιστημονικοί κλάδοι

 

1076

Κοτταδάκης, Αθανάσιος

Ο τουρισμός και η χριστιανική μαρτυρία

Μητρόπολη Χαλκίδος

[Χαλκίδα], 1974

 

261.5

1

1077

Σακκελαρίου, Γεώργιος Θ.

Φιλοσοφικά μελετήματα: η θρησκευτική πίστις και η σύγχρονος ψυχολογία

Αποστολική Διακονία της Εκκλησίας της Ελλάδος

Αθήναι,1950

(Βιβλιοθήκη Αποστολικής Διακονίας ; 26)

261.5

1

1078

Φιλιππίδης, Λεωνίδας Ιω.

Σχέσις θρησκείας και τέχνης

[χ.ό.]

Αθήναι, 1962

 

261.5

1

1079

Αντωνόπουλος, Σπυρίδων Αντ.

Το πρόβλημα της ζωής - του θανάτου - της ψυχής και του Θεού υπό το πρίσμα της νεωτέρας βιολογίας και νεωτέρας φυσικής και χημείας: διάλεξις δοθείσα ενώπιον του Συλλόγου των Γονέων και Κηδεμόνων του Ζ΄ Γυμνασίου Αρρένων Αθηνών ...

Gutenberg

Αθήναι, 1969

 

261.5

1

1080

Φούγιας, Παναγιώτης Γ.

Χριστιανική Θρησκεία και διαπλανητική έρευνα

[χ.ό.]

Αθήναι, 1965

 

261.5

1

1081

Κωνσταντινίδης, Φώτιος Σ.

Μνημόσυνα ηρώων του Κυπριακού Απελευθερωτικού Αγώνος

[χ.ό.]

Λευκωσία, 1963

 

261.5

1

1082

Σιώτης, Μάρκος Α.

Χριστιανική πίστις και σύγχρονος επιστημονική έρευνα

Αποστολική Διακονία της Εκκλησίας της Ελλάδος

Αθήναι, 1969

Ανάτυπον εκ του περιοδικού "Εκκλησία"

261.5

1

1083

Toth, Tihamer

Εργαστήριο και πίστις

Φως

Αθήναι, 1960

2η έκδ.

261.5

1

1084

Κωνσταντακάτος, Ελευθέριος Ευαγγ.

Η Σοφία: προς τους μορφωμένους μεταξύ των καταφρονητών της: απάντησις εις τον ψευδοπνευματικόν ψευδοϋλικόν ειδωλολατρικόν κόσμον του καπιταλισμού, του σοσιαλισμού και του κομμουνισμού, τον κόσμον του ιδεαλισμού μιας νοησιαρχίας που δεν αισθάνεται και τον κόσμον του θετικισμού μιας αισθησιαρχίας που δεν νοεί

[χ.ό.]

[χ.τ.], 1958

(Οικονομικαί Μελέται Ελληνοχριστανικού Πολιτισμού)

261.5

1

1085

Toth, Tihamer

Χριστιανική πίστις και επιστήμη

Αποστολική Διακονία της Εκκλησίας της Ελλάδος

Αθήναι, 1955

3η έκδ. - (Βιβλιοθήκη Αποστολικής Διακονίας ; 2)

261.5

1

1086

Χριστιανική Ένωσις Επιστημόνων

Διακήρυξις της Χριστιανικής Ενώσεως Επιστημόνων

[χ.ό.]

Αθήναι, 1946

 

261.5

2

1087

Μιχαήλ Κωνσταντινίδης, Αρχιεπίσκοπος Αμερικής

Θρησκεία και διανόησις

Αποστολική Διακονία της Εκκλησίας της Ελλάδος

Εν Αθήναις, 1959

2η έκδ. - (Βιβλιοθήκη Αποστολικής Διακονίας ; 5)

261.5

1

1088

Σιώτης, Μάρκος Α.

Ελληνική διανόησις και Χριστιανική πίστις

[χ.ό.]

Αθήναι, 1971

Ανάτυπον εκ της Επιστημονικής Επετηρίδος της Θεολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών

261.5

2

1089

Αθηναγόρας, Αρχιεπίσκοπος Θυατείρων και Μ. Βρετανίας

Το επιστημονικόν γεγονός προ του μυστηρίου: μελέται και διαλέξεις

Ίδρυμα Ευρώπης Δραγάν

Αθήναι, 1971

 

261.5

2

1090

Τίτος Εμμ. Ματθαιάκης, Μητροπολίτης Παραμυθίας, Φιλιατών και Γηρομερίου

Η εργασιοθεραπεία και το περί αυτής εκκλησιαστικόν διαφέρον

[χ.ό.]

Αθήναι, 1955

Ανάτυπον εκ του περιοδικού "Εκκλησία"

261.5

1

1091

Καλλιαφάς, Σπυρίδων Μ.

Θέαμα και νεότης

[χ.ό.]

[Αθήνα], 1962

 

261.5

2

1092

Διονύσιος, Επίσκοπος Τρίκκης και Σταγών

Εκκλησία και Κινηματογράφος: (εισήγησις ενώπιον της Ιεράς Συνόδου)

τύποις Τσιρώνη

Αθήναι, 1968

Ανάτυπον εκ του περιοδικού "Εφημέριος"

261.5

1

1093

Μπρατσιώτης, Παναγιώτης Ι.

Χριστιανισμός και εργασία

[χ.ό.]

Εν Αθήναις, 1959

Ανάτυπον εκ του περιοδικού "Εκκλησία"

261.5

1

1094

Σπεράντσας, Θεοδόσης Κ.

Η εργασία

τύποις Τσιρώνη

Αθήναι, 1967

 

261.5

1

1095

Διονύσιος Κ. Κυράτσος, Μητροπολίτης Δράμας

Η συμβολή του Χριστιανισμού εις τα γράμματα και τας τέχνας

[χ.ό.]

Εν Δράμα, 1968

 

261.5

1

1096

Βασιλόπουλος, Χαράλαμπος

Τα όνειρα: (πως εξηγούνται)

Ορθόδοξος Τύπος

Αθήναι, 1969

 

261.5

1

1097

Μαγκριώτης, Δημήτριος Ι.

Γιατί δεν πιστεύω στον φροϋδισμό; : (ή πανσεξουαλισμό)

Σαλιβέρος Μιχ.

Αθήναι, [195-;]

 

261.5

1

 

back home next
The climate of the island is very healthy. This is because the blowing of the northern winds prevents the development of germs. It is reported that some people that were sick and visited the island were healed without medicine.

Tinos is basically an island with religious and worshipping tourists. The finding of the icon, the erection of the temple, the improvement of the transportation had a great impact to the social and economic evolution of the island. The fact that it attracted tourism developed the city of Tinos, in contrast with the villages. Nevertheless it helped to reduce migration and kept the residents of the island on their land. From 1940 to 1981 approximately 32% of the population immigrated. In 1940 the town of Tinos concentrated 25% of the population.

Today urbanism has taken over and 75% of the population in concentrated in the town of Tinos. Today approximately 40 villages are inhabited. Their establishing history goes back to the middle ages and the Byzantine years. There are also many settlements, which are basically younger and were developed near the sea.

 The fact that many tourist centers were developed at many locations, the creation of greenhouses, n location canning of various vegetables, the systematic and advanced utilization of marble, played a major role in the keeping of the population on the island and especially at the villages. These developments have increased the occupation in various parts of the island having as a result to fight back of immigration.

The mixed religious population of Tinos, gives the island a special folklore character. A Tinian dialect is noticed, with the extraction of the vowels, the alteration of consonants and names of persons that have a western influence.

 At Tinos we come across two Christian dogmas that harmoniously coexist. The Temple of Evangelistria is a very important demotic worshipping area for the Orthodox and people from all over Greece assemble throughout the whole year to worship here. However at the same time Tinos is a very important center for the Catholics, basically for the Greek Catholics. All you need to do is to take a look around at all the churches in order to substantiate that you are at a religious center. When Panagia/ the Virgin Mary is celebrated, worshippers from all over the world swarm the island. Tinos belongs to the Cyclades and is the third in size island of this complex. Its area is 194 square kilometers. The total length of its coastline is estimated to approx 114 kilometers. It is situated south east of Andros and north west of Mykonos. It highest mountain is named Tsiknias and is 725 meters high. According to mythology Aelos, the god of the winds lived at the channel of Tsiknias. This explains the fact that the area is veAt Tinos irrespective of being Catholic or Orthodox, all the people have a deep love for the Virgin Mary. The Orthodox celebrates Panagia (Virgin Mary) on the 25th of March and on the 15th of August and the Catholics on the 1st Sunday of May and also on the 15th of August. The residents of Tinos are very hospitable and they open heartedly offer food and board to the worshippers during the festivities. The Tinians in order to sustain the ground from suffering intense deterioration, have created on the sides of the mountains the so called pezoules, which are small fields with a resistance made of rocks in order for the ground not to get corroded and are used to cultivate their products. The reduction of the agricultural population slowly left some of these areas uncultivated. Today cereals, citrus fruit, fruits and also oil, wine and raki are cultivated. The products are consumed basically within internal market but some are also exported. Another beneficial product of Tinos, is its honey. In the past they also had silk growing. eXTReMe Tracker