Αυξ. Αρ.

Συγγραφέας

Τίτλος

Εκδότης

Τόπος/Ημερομηνία Εκδοσης

Παρατηρήσεις

Ταξιν. Αριθμός

Αντίτυπα

Δωρεά

Θέση

254    Διοίκηση Ενορίας

 

996

Ενορία Αγίου Χαραλάμπους Λενταριανών - Χανίων

Μια προσπάθεια της Ενορίας Αγίου Χαραλάμπους Λενταριανών - Χανίων περιμένει τη βοήθεία σας

[Η ενορία]

[χ.τ.,195-;]

Φυλλάδιο

254

1

997

Παντελεήμων, Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης

Ποιμαντορικά 2

τύποις Μ. Τριανταφύλλου

Θεσσαλονίκη, 1959

 

254

1

998

Αποστολική Διακονία της Εκκλησίας της Ελλάδος

Η εν τη ενορία εκκλησιαστική δράσις: αι θεμελειώδεις δια την οργάνωσιν του έργου εκκλησιαστικαί αποφάσεις

Αποστολική Διακονία της Εκκλησίας της Ελλάδος

Εν Αθήναις, 1960

 

254

1

999

Διονύσιος Λ. Ψαριανός, Μητροπολίτης Σερβίων και Κοζάνης

Επιστολή (Γ΄) προς τον υπ' αυτόν ιερόν κλήρον

[χ.ό.]

Εν Κοζάνη, 1966

 

254

1

1000

Βιτάλης, Φιλάρετος Απ.

Αι πρώται ποιμαντορικαί ενέργειαι του Ναξίου Μητροπολίτου Άρτης Σεραφείμ Α΄ επί εκκλησιαστικών και εκπαιδευτικών ζητημάτων

[χ.ό.]

Εν Σύρω, 1957

Ανάτυπον εκ του περιοδικού "Κυκλαδικά"

254

1

1001

Μητρόπολη Κίτρους

Ο εορτασμός 30 χρόνων αρχιερατικής ποιμαντορίας

Μητρόπολη Κίτρους

Κατερίνη, 1984

 

254

1

1002

Βαρνάβας Δ. Τζωρτζάτος, Μητροπολίτης Κίτρους

Συνοπτική Έκθεσις Πεπραγμένων της Ιεράς Μητροπόλεως Κίτρους: εν τη πενταετία από 28/3/1954 - 28/3/1959

[χ.ό.]

Εν Κατερίνη, 1959

 

254

1

1003

Παντελεήμων Κ. Καρανικόλας, Μηροπολίτης Κορίνθου

Γ΄ Απολογισμός διετούς εκκλησιαστικής εργασίας: Ιανουάριος 1970 - Δεκέμβριος 1971

[χ.ό.]

Κόρινθος, 1972

 

254

1

1004

Στυλιανός, Μητροπολίτης Νικοπόλεως και Πρεβέζης

Η ταπεινή διακονία μου

τύποις Τσιρώνη

Εν Αθήναις, 1965

 

254

1

1005

 

Το έργον μιας δεκαετίας: επί τη συμπληρώσει δεκαετίας της εν Μυτιλήνη Αρχιερατείας του Σεβασμ. Μητροπολίτου Μυτιλήνης του από Σισανίου και Σιατίστης κ. Ιακώβου

περιοδικό "Ποιμήν"

Μυτιλήνη, 1968

 

254

1

1006

Φίλιππος, Μητροπολίτης Δράμας

Η διακονία μου εν τη επαρχία Γρεβενών

Αδαμάς

Αθήναι, 1959

 

254

1

1007

Άνθιμος Δ. Ρούσσας, Μητροπολίτης Αλεξανδρουπόλεως και Σαμοθράκης

Τα εγκαίνεια του Επισκοπείου της Ι. Μητροπόλεως Νικαίας

Αποστολική Διακονία της Εκκλησίας της Ελλάδος

Αθήναι, 1972

 

254

1

1008

Κονιδάρης, Ιωάννης Μ.

Οι κανονισμοί της ελληνικής ορθοδόξου κοινότητος Θεσσαλονίκης των ετών 1886 και 1904: η διοίκηση των ενοριών

Κέντρο Ιστορίας Θεσσαλονίκης του Δήμου Θεσσαλονίκης

Θεσσαλονίκη, 1994

Ανάτυπο

254

1

1009

Πυρουνάκης, Γεώργιος

Έκκληση, πρόταση

Προβλήματα Εκκλησιαστικά, κοινωνικά

[Αθήναι, 197-]

 

254.019

1

1010

Ζαχαρόπουλος, Χρίστος Η.

Προσωπικό ημερολόγιο της ανεγέρσεως του Ιερού Ναού Αγίου Στεφάνου Βόλου

[χ.ό.]

Βόλος, 1994

 

254.1

1

1011

Ζαχαρόπουλος, Χρίστος Η.

Ο Ιερός Ναός Αγίου Στεφάνου Βόλου: η ιστορία της ανεγέρσεώς του

[χ.ό.]

Βόλος, 1994

 

254.1

1

1012

Παπαμιχαλάκης, Ιωάννης Ν.

Αι δημόσιαι σχέσεις δια την θρησκείαν και την Ορθόδοξον Εκκλησίαν: μια γενική θεώρησις του θέματος, ιδιαιτερότητες εις την οργάνωσιν του θεσμού εις την Ορθόδοξον Εκκλησίαν, αναγωγαί και συγκρίσεις από την προϊστορίαν της Χριστιανικής Επικοινωνίας

Αποστολική Διακονία της Εκκλησίας της Ελλάδος

Αθήνα, 1996

Ανάτυπο

254.4

1

1013

Σοφιανός, Δημήτριος Ζαχ.

Μετέωρα: οδοιπορικό

Μονή Μεταμορφώσεως Μετεώρων

Μετέωρα, 1990

 

255

1

1014

Διονύσιος, Επίσκοπος Τρίκκης και Σταγών

Η επάνδρωσις των Ι. Μονών Αγίου Όρους

[χ.ό.]

Αθήναι, 1967

Ανατύπωσις εκ της Επετηρίδος Αθωνιάδος Σχολής

255

1

1015

Πυρουνάκης, Γεώργιος

Με τους νέους

Προβλήματα Εκκλησιαστικά, κοινωνικά

[Αθήνα, 1970]

 

259

1

1016

Παπαδάκης, Κωνσταντίνος Γ.

Δελτίον Κοινωνικής Πρόνοιας. Η Ιερά Μονή και το Ορφανοτροφείον Αγίας Βαρβάρας - Σύρου

Κέντρον Κοινωνικής Πρόνοιας Κυκλάδων

Ερμούπολις Σύρου, 1966

 

259

1

1017

Αιμιλιανός Τιμιάδης, Μητροπολίτης Σηλυβρίας

Ποιμαντική του μετανάστου

Αποστολική Διακονία της Εκκλησίας της Ελλάδος

Αθήναι, 1965

 

259

1

1018

Φίλιππος, Μητροπολίτης Δράμας

Αναδιοργάνωσις της Εκκλησίας

Αδάμας

Αθήναι, 1961

 

260

2

 

back home next
The climate of the island is very healthy. This is because the blowing of the northern winds prevents the development of germs. It is reported that some people that were sick and visited the island were healed without medicine.

Tinos is basically an island with religious and worshipping tourists. The finding of the icon, the erection of the temple, the improvement of the transportation had a great impact to the social and economic evolution of the island. The fact that it attracted tourism developed the city of Tinos, in contrast with the villages. Nevertheless it helped to reduce migration and kept the residents of the island on their land. From 1940 to 1981 approximately 32% of the population immigrated. In 1940 the town of Tinos concentrated 25% of the population.

Today urbanism has taken over and 75% of the population in concentrated in the town of Tinos. Today approximately 40 villages are inhabited. Their establishing history goes back to the middle ages and the Byzantine years. There are also many settlements, which are basically younger and were developed near the sea.

 The fact that many tourist centers were developed at many locations, the creation of greenhouses, n location canning of various vegetables, the systematic and advanced utilization of marble, played a major role in the keeping of the population on the island and especially at the villages. These developments have increased the occupation in various parts of the island having as a result to fight back of immigration.

The mixed religious population of Tinos, gives the island a special folklore character. A Tinian dialect is noticed, with the extraction of the vowels, the alteration of consonants and names of persons that have a western influence.

 At Tinos we come across two Christian dogmas that harmoniously coexist. The Temple of Evangelistria is a very important demotic worshipping area for the Orthodox and people from all over Greece assemble throughout the whole year to worship here. However at the same time Tinos is a very important center for the Catholics, basically for the Greek Catholics. All you need to do is to take a look around at all the churches in order to substantiate that you are at a religious center. When Panagia/ the Virgin Mary is celebrated, worshippers from all over the world swarm the island. Tinos belongs to the Cyclades and is the third in size island of this complex. Its area is 194 square kilometers. The total length of its coastline is estimated to approx 114 kilometers. It is situated south east of Andros and north west of Mykonos. It highest mountain is named Tsiknias and is 725 meters high. According to mythology Aelos, the god of the winds lived at the channel of Tsiknias. This explains the fact that the area is veAt Tinos irrespective of being Catholic or Orthodox, all the people have a deep love for the Virgin Mary. The Orthodox celebrates Panagia (Virgin Mary) on the 25th of March and on the 15th of August and the Catholics on the 1st Sunday of May and also on the 15th of August. The residents of Tinos are very hospitable and they open heartedly offer food and board to the worshippers during the festivities. The Tinians in order to sustain the ground from suffering intense deterioration, have created on the sides of the mountains the so called pezoules, which are small fields with a resistance made of rocks in order for the ground not to get corroded and are used to cultivate their products. The reduction of the agricultural population slowly left some of these areas uncultivated. Today cereals, citrus fruit, fruits and also oil, wine and raki are cultivated. The products are consumed basically within internal market but some are also exported. Another beneficial product of Tinos, is its honey. In the past they also had silk growing. eXTReMe Tracker