Αυξ. Αρ.

Συγγραφέας

Τίτλος

Εκδότης

Τόπος/Ημερομηνία Εκδοσης

Παρατηρήσεις

Ταξιν. Αριθμός

Αντίτυπα

Δωρεά

Θέση

253   Ποιμαντικό αξίωμα και έργο (Ποιμαντική Θεολογία)

 

971

Μαρνέλλος, Γεώργιος Ε.

Ο ιερεύς ως μάρτυρας της παρουσίας του Χριστού στην Εκκλησία και τον κόσμο: (πατερική και λειτουρική προσέγγιση)

Ύδωρ εκ Πέτρας

Άγιος Νικόλαος Κρήτης, 1996

Διπλωματική Εργασία. - Α΄ τεύχος. - Ανάτυπο

253

1

972

Ιωάννης ο Χρυσόστομος

Οι περί ιερωσύνης λόγοι Αγίου Ιωάννου του Χρυστοστόμου

Εκκλησία

Αθήναι, 1959

 

253

1

973

Θεόφιλος Καναβός, Μητροπολίτης Γόρτυνος και Μεγαλουπόλεως

Ένας άγγελος χωρίς φτερά: η ζωή μιας πρεσβυτέρας: (πάθος, όνειρο και μύθος που γίνεται όμως πραγματικότητα)

Εκκλησία

Αθήναι, 1979

 

253

1

974

Πουλάκης, Γρηγόριος Μιχ.

Ξεκίνημα για μια χριστιανική ζωή

Ενορία Αγίου Γεωργίου Νέας Ιωνίας

Αθήναι, 1964

 

253

1

975

Χρυσόστομος Θέμελης, Μητροπολίτης Μεσσηνίας

Ποιμαντικαί ενασχολήσεις

[χ.ό.]

Αθήναι, 1952

 

253

1

976

Γκατζιρούλης, Νικόδημος

Η μεγάλη κλήσις

Ζωή

Αθήναι, 1961

 

253

1

977

Μιχαήλ Κωνσταντινίδης, Αρχιεπίσκοπος Αμερικής

Ο ιερεύς: ήτοι η εσωτερική ζωή και το διδακτικόν αγιαστικόν και ποιμαντορικόν του έργον

Αστήρ-Παπαδημητρίου

Αθήναι, 1946

2η έκδ.

253

1

978

Γεώργιος, Επίσκοπος Θεοδωρουπόλεως

Ο αποστολικός ζήλος

Έρευνα και Αλήθεια

Αθήναι, 1958

(Έρευνα και Αλήθεια. Σειρά Α΄ ; 51)

253

1

979

Μάξιμος Δασκαλάκης, Διευθυντής Ριζαρείου Εκκλησιαστικής Σχολής

Ο ιερεύς

[χ.ό.]

Εν Αθήναις, 1966

τχ. Α΄

253

1

980

Jillet, Lev

Γίνε ιερεύς μου: (λίγα λόγια για την κλήσι του Θεού προς τους ιερείς του)

Έλαφος

[Αθήναι], 1968

 

253

1

981

Ιάκωβος Γ΄, Αρχιεπίσκοπος Αθηνών

Το νόημα της ηγεσίας

[χ.ό.]

Αθήναι, 1971

 

253

1

982

Μπονώρης, Ευάγγελος

Ο ιερεύς προ του θυσιαστηρίου

Περιοδικό "Ενορία"

Αθήναι, 1952

 

253

1

983

Βιτάλης, Φιλάρετος Απ.

Ο κληρικός ως πνευματική προσωπικότης

[χ.ό.]

Αθήναι, 1964

Ανάτυπο εκ του περιοδικού "Εφημέριος"

253

3

984

Δελέγκας, Γεώργιος Χ.

Ιερατικοί στοχασμοί

[χ.ό.]

Πειραιεύς, 1965

 

253

1

985

Γαλίτης, Γεώργιος Αντ.

Αι περί κλήρου ιδέαι του Κοραή

[χ.ό.]

Εν Αθήναις, 1960

Ανάτυπο εκ του περιοδικού "Εκκλησία"

253

1

986

Χρυσόστομος Δεληγιαννόπουλος, Μητροπολίτης Αργολίδος

Αι περί των κατηγόρων των κληρικών απόψεις του Ιερού Χρυσοστόμου

[χ.ό.]

Άργος, 1965

 

253

1

987

Τίτος Εμμ. Ματθαιάκης, Μητροπολίτης Παραμυθίας, Φιλιατών και Γηρομερίου

Ποιμαντικαί ενασχολήσεις

τύποις Τσιρώνη

Αθήναι, 1971

 

253

1

988

Τίτος Εμμ. Ματθαιάκης, Μητροπολίτης Παραμυθίας, Φιλιατών και Γηρομερίου

Το φιλανθρωπικόν έργον του εφημέριου

[χ.ό.]

Αθήναι, 1964

2η έκδ.

253

2

989

Χρυσόστομος Α΄ Παπαδόπουλος, Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος

Ο ιερεύς του χωριού

Αποστολική Διακονία της Εκκλησίας της Ελλάδος

Εν Αθήναις, 1949

6η έκδ. - (Βιβλιοθήκη Αποστολικής Διακονίας ; 16)

253

1

990

Βιτάλης, Φιλάρετος Απ.

Ο ιερεύς στη θεία λατρεία ως τελετουργός

[χ.ό.]

Εν Αθήναις, 1957

Ανάτυπον εκ του περιοδικού "Εφημέριος"

253

1

991

Κυριαζόπουλος, Ιερόθεος Θ.

Ο ιερεύς ως κοινωνικός εργάτης. Το κηρυκτικόν έργον του ιερέως

[χ.ό.]

Σπάρτη, 1962

 

253

1

992

Δελέγκας, Γεώργιος Χ.

Ποιμαντικά ψυχογραφήματα

[χ.ό.]

Εν Πειραιεί, 1966

 

253

1

993

Μπόνης, Κωνσταντίνος Γ.

Einige Bemerkungen zum Geistlichen dienst in der orthodoxen Kirche

[χ.ό.]

Athen, 1970

Ανάτυπο από το περιοδικό "Θεολογία"

253

1

994

Δυοβουνιώτης, Κ.

Μελετίου Μητροπολίτου Αθηνών Ομιλία περί Ιερωσύνης

τύποις Αλευρόπουλου Ι. Λ.

Εν Αθήναις, 1938

Ανατύπωση από την Επετηρίδα της Εταιρείας Βυζαντινών Σπουδών

253

1

995

Βαρθολομαίος Κατσούρης, Μητροπολίτης Μεγάρων και Σαλαμίνος

Εισηγήσεις: (εξ μελέται ποιμαντικού περιεχομένου)

[χ.ό.]

Αθήναι, 1965

 

253

1

 

back home next
The climate of the island is very healthy. This is because the blowing of the northern winds prevents the development of germs. It is reported that some people that were sick and visited the island were healed without medicine.

Tinos is basically an island with religious and worshipping tourists. The finding of the icon, the erection of the temple, the improvement of the transportation had a great impact to the social and economic evolution of the island. The fact that it attracted tourism developed the city of Tinos, in contrast with the villages. Nevertheless it helped to reduce migration and kept the residents of the island on their land. From 1940 to 1981 approximately 32% of the population immigrated. In 1940 the town of Tinos concentrated 25% of the population.

Today urbanism has taken over and 75% of the population in concentrated in the town of Tinos. Today approximately 40 villages are inhabited. Their establishing history goes back to the middle ages and the Byzantine years. There are also many settlements, which are basically younger and were developed near the sea.

 The fact that many tourist centers were developed at many locations, the creation of greenhouses, n location canning of various vegetables, the systematic and advanced utilization of marble, played a major role in the keeping of the population on the island and especially at the villages. These developments have increased the occupation in various parts of the island having as a result to fight back of immigration.

The mixed religious population of Tinos, gives the island a special folklore character. A Tinian dialect is noticed, with the extraction of the vowels, the alteration of consonants and names of persons that have a western influence.

 At Tinos we come across two Christian dogmas that harmoniously coexist. The Temple of Evangelistria is a very important demotic worshipping area for the Orthodox and people from all over Greece assemble throughout the whole year to worship here. However at the same time Tinos is a very important center for the Catholics, basically for the Greek Catholics. All you need to do is to take a look around at all the churches in order to substantiate that you are at a religious center. When Panagia/ the Virgin Mary is celebrated, worshippers from all over the world swarm the island. Tinos belongs to the Cyclades and is the third in size island of this complex. Its area is 194 square kilometers. The total length of its coastline is estimated to approx 114 kilometers. It is situated south east of Andros and north west of Mykonos. It highest mountain is named Tsiknias and is 725 meters high. According to mythology Aelos, the god of the winds lived at the channel of Tsiknias. This explains the fact that the area is veAt Tinos irrespective of being Catholic or Orthodox, all the people have a deep love for the Virgin Mary. The Orthodox celebrates Panagia (Virgin Mary) on the 25th of March and on the 15th of August and the Catholics on the 1st Sunday of May and also on the 15th of August. The residents of Tinos are very hospitable and they open heartedly offer food and board to the worshippers during the festivities. The Tinians in order to sustain the ground from suffering intense deterioration, have created on the sides of the mountains the so called pezoules, which are small fields with a resistance made of rocks in order for the ground not to get corroded and are used to cultivate their products. The reduction of the agricultural population slowly left some of these areas uncultivated. Today cereals, citrus fruit, fruits and also oil, wine and raki are cultivated. The products are consumed basically within internal market but some are also exported. Another beneficial product of Tinos, is its honey. In the past they also had silk growing. eXTReMe Tracker