Αυξ. Αρ.

Συγγραφέας

Τίτλος

Εκδότης

Τόπος/Ημερομηνία Εκδοσης

Παρατηρήσεις

Ταξιν. Αριθμός

Αντίτυπα

Δωρεά

Θέση

241   Ηθική Θεολογία

 

695

Ratzinger, Joseph

Αδελφοσύνη: χριστιανική θεώρησις ενός ζωτικού θέματος

[χ.ό.]

Αθήναι, 1964

 

241

3

696

Δημητρόπουλος, Παναγιώτης Χ.

Ορθόδοξος Χριστιανική Ηθική

[χ.ό.]

Εν Αθήναις, 1970

 

241

1

697

Παπαδόπουλος, Ηλίας Στ.

Χριστιανική Ηθική

Διαλησμάς

Αθήναι, 1952

Μέρος πρώτον: Γενικόν

241

1

698

Πετρούνιας, Βασίλειος Ε.

Ηθικά προβλήματα

Δημητράκος

Εν Αθήναις, 1932

Μέρος πρώτον: Από της φιλοσοφίας εις τον Χριστιανισμόν

241

2

698

Πετρούνιας, Βασίλειος Ε.

Ηθικά προβλήματα

Βιβλιοπωλείον της Εστίας

Εν Αθήναις, 1934

Μέρος δεύτερον: Αι ηθικαί ιδέαι του Αποστόλου Παύλου ερανισθείσαι εκ των πηγών

241

1

699

Νικόδημος, ο Αγιορείτης, Όσιος

Βιβλίον ψυχωφελέστατον καλούμενον αόρατος πόλεμος

Τήνος

Αθήναι, 1965

 

241

1

700

Σοάβιος, Φραγκίσκος

Χρηστοήθεια: ήτοι στοιχειώδης πραγματεία περί χρέων του ανθρώπου: περιέουσα όσα συμβάλλουσιν εκάστω, ου μόνον εις γνώσιν των καθηκόντων, αλλά και της συμπεριφοράς των χρησιμοτάτων εν τω κοινωνικώ βίω

εκ του τυπογραφείου Α. Σκορδίλη

Εν Ερμουπόλει Σύρου, 1931

 

241

2

701

Παπαθανασίου, Τρύφων Χαρ.

Το μέγα πάθος της χαρτοπαιξίας

[χ.ό.]

Αθήναι, 1960

 

241

1

702

Ιερώνυμος Κοτσώνης, Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδος

Fundamental principles of Orthodox Morality

Holywell Press

Oxford, 1964

Reprinted from "The Orthodox Ethos: studies in Orthodoxy"

241

1

703

Δημητρόπουλος, Παναγιώτης Χ.

The ethical requirements of the Kingdom of God: (illustrations from the Parables and the Maxims)

[s.n.]

Athens, 1956

A reprint from "Theology"

241

1

704

Μάξιμος Δασκαλάκης, Διευθυντής Ριζαρείου Εκκλησιαστικής Σχολής

Εγχειρίδιον Χριστιανικής Ηθικής και Κοινωνιολογίας

[χ.ό.]

Εν Αθήναις, 1964

Μέρος Γ΄: Χριστιανική Κοινωνιολογία

241

1

705

Μουστάκης, Βασίλης

Φόβος και αδρεία εν τω χριστιανικώ βίω: συμβολή εις την χριστιανικήν ηθικήν εξ απόψεως ορθοδόξου

[χ.ό.]

Αθήναι, 1965

Διδακτορική Διατριβή

241

1

706

Μητσόπουλος, Νικόλαος Ευθ.

Η σωτηριολογική εν Χριστώ σημασία των λεγομένων ηθικώς αδιάφορων πράξεων

[χ.ό.]

Αθήναι, 1968

Ανάτυπον

241

1

707

Γεωργόπουλος, Γεώργιος Δ.

Η σημασία και οι επιδράσεις της αγάπης - της ελεημοσύνης του μνημοσύνου και της πίστεως

[χ.ό.]

Αθήνα, 1997

 

241

1

708

Γιανναράς, Χρήστος

Λειτουργική ευσέβεια και ηθική: (διάγραμμα συστηματικής ερμηνείας των όρων)

[χ.ό.]

Αθήναι, 1968

 

241

1

709

Ζώρας, Γεώργιος Θ.

Πένθος θανάτου, ζωής μάταιον και προς Θεόν επιστροφή

[χ.ό.]

Αθήναι, 1970

(Βιβλιοθήκη Βυζαντινής και Νεοελληνικής Φιλολογίας ; 49)

241

2

710

Γερμανός Γκούμας, Μητροπολίτης Ηλείας

Εικόνες της κοινωνίας

[χ.ό.]

Αθήναι, 1960

 

241

1

711

Κοτρώνης, Αγαθάγγελος

Εμποδίζει ο πόνος την ύπαρξιν ευτυχίας;

Ελληνική Εκδοτική Εταιρεία

Αθήναι, 1956

 

241

1

712

Μιχαήλ Κωνσταντινίδης, Αρχιεπίσκοπος Αμερικής

Ο πόνος στη ζωή μας: προσέγγιση στο καυτό πρόβλημα

Έλαφος

Αθήναι,c.1983

 

241

1

713

Φιλιππίδης, Λεωνίδας Ιω.

Αι λύπαι του βίου εξ απόψεως χριστιανικής κατά τους Τρεις Ιεράρχας

Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών

Εν Αθήναις, 1960

 

241

3

714

Ζαχαρής, Λάμπρος

Γιατί ο πόνος στη ζωή μας;

Οικογενειακή Ζωή

Αθήναι, 1949

 

241

1

715

Ζαχαρής, Λάμπρος

Γιατί ο πόνος στη ζωή μας;

Οικογενειακή Ζωή

Αθήναι, 1969

2η έκδ. φωτοτυπική ανατύπωση

241

 

716

Τσίρος, Θεοφάνης Π.

Πλάνες και αλήθειες

[χ.ό.]

Αθήνα, [199-]

 

241

5

717

Βασιλόπουλος, Χαράλαμπος

Πάψε να βρίζεις τα θεία

Ορθόδοξος Τύπος

Αθήναι, 1970

4η έκδ.

241

1

718

Παπαγιάννης, Χριστόδουλος Κ.

Χριστιανική φιλία

Σωτήρ

Αθήναι, 1967

2η έκδ.

241

1

719

Toth, Tihamer

Το κρασί και τα νειάτα

Φως

Αθήναι, 1959

 

241

1

720

Γεώργιος, Χωρεπίσκοπος Τριμυθούντος

Προς τις κορυφές

Εθνικό Συμβούλιο Νεολαίας Κύπρου

Λευκωσία, 1966

(Βιβλιοθήκη του Νέου ; 1)

241

1

721

Μιχαλόπουλος, Ανδρέας Η.

Το κιβώτιον του ελέους: η χήρα η πτωχή αύτη πλείστων πάντων έβαλε των βαλλόντων εις το γαζοφυλάκιον (Κατά Μάρκον, ΙΒ΄, 43)

[χ.ό.]

Αθήναι, 1959

 

241

1

722

Ζερβάκος, Φιλόθεος

Ιερός πόλεμος κατά της βλασφημίας

Αστήρ-Παπαδημητρίου

Αθήναι, 1957

3η έκδ.

241

1

723

Hoesl, Paula

Το κορίτσι της εποχής μας

Αποστολική Διακονία της Εκκλησίας της Ελλάδος

Αθήναι, [196-;]

 

241

1

724

Αλεξίου, Ιωάννης Γ.

Ματιές στην εποχή μας

Ζωή

Αθήναι, 1967

 

241

2

725

Χρυσόστομος, Επίσκοπος Χριστιανουπόλεως

Το ταπεινό ήθος και ο άπλαστος λόγος: η οδός της ωφελείας του πλησίον μας

Ιερά Σύνοδος των Ενισταμένων

Αθήνα, 1999

(Ορθόδοξο Εκκλησιαστικό Ήθος ; 2)

241

1

726

Ψαρουδάκης, Νίκος Στ.

Κατηγορώ

Χριστιανική Δημοκρατία

Αθήναι, 1964

5η έκδ. επαυξ.

241

1

727

Κουνάβη, Γεωργία Π.

Ο πόνος: αγιογραφική και πατερική προσέγγιση

Αποστολική Διακονία

Αθήνα, 1994

ISBN: 960-315-173-4

241

1

728

Αμβρόσιος, Στάρετς

Απαντώ σε ερωτήματά σας: (επιστολές προς κοσμικούς)

Μητρόπολη Νικοπόλεως

Πρέβεζα, 1996

 

241

1

729

Παπαπέτρου, Κωνσταντίνος Σ.

Θρησκευτικότης και υποκρισία

[χ.ό.]

Θεσσαλονίκη, 1968

Ανάτυπο εκ του περιοδικού "Γρηγόριος ο Παλαμάς"

241

1

730

Γερόπαπας, Παναγιώτης

Στιγμές και στίγματα

Έρευνα και Αλήθεια

Αθήναι, [195-;]

(Έρευνα και Αλήθεια. Σειρά Α΄ ; 55)

241

1

731

Τυπάλδος, Ειρηναίος

Ποιός πόνεσε το λαό;

Έρευνα και Αλήθεια

Αθήναι, [195-]

(Έρευνα και Αλήθεις. Σειρά Α΄ ; 6)

241

1

732

Υακίνθου, Δημήτριος

Πως να σηκώνωμεν το σταυρό μας

Έρευνα και Αλήθεια

Αθήναι, 1955

(Έρευνα και Αλήθεις. Σειρά Α΄ ; 14)

241

1

733

Σαργολόγος, Γεώργιος

Η υπερηφάνεια

Έρευνα και Αλήθεια

Αθήναι, [195-;]

(Έρευνα και Αλήθεις. Σειρά Α΄ ; 49)

241

1

734

Ελευθεριάδης, Αντώνης Ιακ.

Το πάθος της οργής εν τη βυζαντινή ασκητική γραμματεία

Εταιρεία Βυζαντινών Σπουδών

Εν Αθήναις, 1967

 

241

1

735

Υάκινθος, Επίσκοπος Γρατιανουπόλεως

Αφορμές της αμαρτίας

Έρευνα και Αλήθεια

Αθήναι, [195-;]

(Έρευνα και Αλήθεις. Σειρά Α΄ ; 56)

241.3

1

736

Αποστολική Διακονία της Εκκλησίας της Ελλάδος

Μόνον την αλήθειαν

Αποστολική Διακονία της Εκκλησίας της Ελλάδος

Αθήναι, 1958

 

241.3

1

737

Μεθόδιος Κοντοστάνος, Μητροπολίτης Κερκύρας και Παξών

Από το Α΄ εν Αθήναις Πανελλήνιον Αντιβλασφημικόν Συνέδριον (1937)

[χ.ό.]

Εν Αθήναις, 1937

 

241.3

1

738

Φιλιππίδης, Λεωνίδας Ιω.

Das Liebesprinzip im Buddhismus und im Christentum

Pyrsos

Athen, 1938

 

241.4

1

 

Γρηγόριος, Αγιορείτης

Κανόνες δικαιοσύνης των Αγίων Πατέρων της Εκκλησίας

τύποις Μέλισσα

Αθήνησι, 1955

(Ειρήνη: χριστιανικόν κατηχητικόν δελτίον ; 24)

241.4

1

 

Γρηγόριος, Αγιορείτης

Δικαστικά

τύποις Μέλισσα

Αθήνησι, 1956

(Ειρήνη: χριστιανικόν κατηχητικόν δελτίον ; 33)

241.4

1

 

back home next
The climate of the island is very healthy. This is because the blowing of the northern winds prevents the development of germs. It is reported that some people that were sick and visited the island were healed without medicine.

Tinos is basically an island with religious and worshipping tourists. The finding of the icon, the erection of the temple, the improvement of the transportation had a great impact to the social and economic evolution of the island. The fact that it attracted tourism developed the city of Tinos, in contrast with the villages. Nevertheless it helped to reduce migration and kept the residents of the island on their land. From 1940 to 1981 approximately 32% of the population immigrated. In 1940 the town of Tinos concentrated 25% of the population.

Today urbanism has taken over and 75% of the population in concentrated in the town of Tinos. Today approximately 40 villages are inhabited. Their establishing history goes back to the middle ages and the Byzantine years. There are also many settlements, which are basically younger and were developed near the sea.

 The fact that many tourist centers were developed at many locations, the creation of greenhouses, n location canning of various vegetables, the systematic and advanced utilization of marble, played a major role in the keeping of the population on the island and especially at the villages. These developments have increased the occupation in various parts of the island having as a result to fight back of immigration.

The mixed religious population of Tinos, gives the island a special folklore character. A Tinian dialect is noticed, with the extraction of the vowels, the alteration of consonants and names of persons that have a western influence.

 At Tinos we come across two Christian dogmas that harmoniously coexist. The Temple of Evangelistria is a very important demotic worshipping area for the Orthodox and people from all over Greece assemble throughout the whole year to worship here. However at the same time Tinos is a very important center for the Catholics, basically for the Greek Catholics. All you need to do is to take a look around at all the churches in order to substantiate that you are at a religious center. When Panagia/ the Virgin Mary is celebrated, worshippers from all over the world swarm the island. Tinos belongs to the Cyclades and is the third in size island of this complex. Its area is 194 square kilometers. The total length of its coastline is estimated to approx 114 kilometers. It is situated south east of Andros and north west of Mykonos. It highest mountain is named Tsiknias and is 725 meters high. According to mythology Aelos, the god of the winds lived at the channel of Tsiknias. This explains the fact that the area is veAt Tinos irrespective of being Catholic or Orthodox, all the people have a deep love for the Virgin Mary. The Orthodox celebrates Panagia (Virgin Mary) on the 25th of March and on the 15th of August and the Catholics on the 1st Sunday of May and also on the 15th of August. The residents of Tinos are very hospitable and they open heartedly offer food and board to the worshippers during the festivities. The Tinians in order to sustain the ground from suffering intense deterioration, have created on the sides of the mountains the so called pezoules, which are small fields with a resistance made of rocks in order for the ground not to get corroded and are used to cultivate their products. The reduction of the agricultural population slowly left some of these areas uncultivated. Today cereals, citrus fruit, fruits and also oil, wine and raki are cultivated. The products are consumed basically within internal market but some are also exported. Another beneficial product of Tinos, is its honey. In the past they also had silk growing. eXTReMe Tracker