Αυξ. Αρ.

Συγγραφέας

Τίτλος

Εκδότης

Τόπος/Ημερομηνία Εκδοσης

Παρατηρήσεις

Ταξιν. Αριθμός

Αντίτυπα

Δωρεά

Θέση

236   Εσχατολογία

 

633

Τσίρος, Θεοφάνης Π.

Η Βασιλεία των ουρανών

[χ.ό.]

Αθήνα, [199-]

 

236

4

634

Καβαδάς, Αθηναγόρας

Το Υπερπέραν ή η απόκοσμος ζωή: από ορθοδόξου απόψεως

Αρχιεπισκοπή Βορείου και Νοτίου Αμερικής

Αθήνα, 1937

 

236

1

635

Φιλιππίδης, Λεωνίδας Ιω.

Αθανασία

[χ.ό.]

Αθήναι, 1971

 

236

1

636

Θεοδώρου, Ανδρέας

Η περί Αντιχρίστου ιδέα: (μελέτη βιβλικοθεολογική-ιστορικοδογματική)

[χ.ό.]

Εν Αθήναις, 1970

 

236

1

637

Δελήμπασης, Αριστοτέλης  Δ.

Η εποχή του Αντίχριστου: η αποστασία, η παρουσία του Αντίχριστου και η κατάλυσις αυτού

[χ.ό.]

Αθήναι, 1974

 

236

1

638

Ταμιωλάκης, Ελευθέριος, μετάφραση

Επιστροφή από την άλλη ζωή!...: μια συγκλονιστική μαρτυρία ενός ανώνυμου Ορθοδόξου Ρώσου χριστιανού

Ορθόδοξος Κυψέλη

Θεσσαλονίκη, 1996

3η έκδ.

236

1

639

Αντωνοπούλου, Μαρία Ιω.

Μην αρνηθής τον Χριστό, μην σφραγισθής με το ΧΞS = 666

[χ.ό.]

Αθήνα, 1987

 

236

1

640

Μελέτιος, Μητροπολίτης Νικοπόλεως και Πρεβέζης

"Παραχάραξη" εις βάρος της αλήθειας και της ευπρέπειας: απάντηση στο βιβλίο που εξέδωκε η Μονή Μεγάλου Μετεώρου

Μητρόπολη Νικοπόλεως

Πρέβεζα, 1998

 

236

1

641

Σιώτης, Μάρκος Α.

Το απόρρητον της ημέρας και της ώρας της Δευτέρας Παρουσίας

Αποστολική Διακονία της Εκκλησίας της Ελλάδος

Αθήναι, 1987

Ανάτυπον εκ του περιοδικού "Θεολογία"

236

1

642

Μπακογιάννης, Βασίλειος Π.

Μετά θάνατον

Τέρτιος

Κατερίνη, 1994

4η έκδ. -  ISBN: 960-7297-86-5

236

1

643

Γουδέλης, Σπυρίδων Κ.

Η αθανασία της ψυχής: φύσις και ουσία της ψυχής εξ απόψεως φιλοσοφικής

[χ.ό.]

Αθήναι, 1948

(Βιβλιοθήκη Περιοδικού "Πνεύματος" ; 2)

236

1

644

Βελιάδου, Άννα

Ο Αντίχριστος

[χ.ό.]

Αθήναι, 1950

Τίτλος εξωφύλλου: Ο Αντίχριστος: το θηρίον το αναβαίνον εκ της αβύσσου

236

1

645

Σκιαδάς, Γεώργιος Π.

Ο Αντίχριστος: ανεξάρτητος Βασιλεύς των Ιουδαίων προ της Δευτέρας του Κυρίου Παρουσίας Απελευθέρωσις της Ιερουσαλήμ

τύποις Ε. & Ι. Μπλαζουδάκη

Εν Αθήναις, 1925

 

236

1

646

Αποστολική Διακονία της Εκκλησίας της Ελλάδος

Αξίζει η ζωή;

Αποστολική Διακονία της Εκκλησίας της Ελλάδος

Εν Αθήναις, 1949

(Βιβλιοθήκη Αποστολικής Διακονίας για Παιδιά και Νέους ; 6)

236

1

647

Βαλιούλης, Παντελεήμων Χ.

Ο άνθρωπος εν τη παρούση ζωή και μετά θάνατον

[χ.ό.]

Αθήναι, 1959

Ανατύπωση βελτιωμένη εκ του περιοδικού "Άγιος  Ανδρέας"

236

1

648

Θεοδωρόπουλος, Ετεοκλής Ι.

Αγία Γραφή και πονηρά πνεύματα: επίκρισις του κ. Θεοδώρου Χ. Λαναρά, Γραφικός και λογικός έλεγχος περί διαβόλου, βιβλίου αυτού

Χαρ. Συνοδινός

Αθήναι, 1956

 

236

1

649

Βάρας, Δημήτριος

Αναλογικαί & αριθμητικαί σχέσεις μεταξύ ουράνιου & επίγειου πνευματικού κόσμου

[χ.ό.]

Αγρίνιον, 1973

 

236

1

650

Βάρας, Δημήτριος

Δυσοίωνοι αι προφητείαι της Βίβλου επί τα Έθνη της σήμερον! Και χαρμόσυναι αι αφορώσαι εις την Ελλάδα της 21-4-1967! και το Ισραήλ της 29-6-1967: ειδική μελέτη βάσει των Γραφών και της ιστορίας

[χ.ό.]

Αθήναι, 1970

 

236

1

651

Θεοδώρου, Ανδρέας

Ψευδοϊππολύτου "De Consummatione Mundi": διδασκαλία εσχατολογική

[χ.ό.]

Εν Αθήναις, 1969

 

236

1

652

Θεοδώρου, Ανδρέας

Η περί αποκαταστάσεως των πάντων ιδέα (ιστορική επισκόπησις)

[χ.ό.]

Εν Αθήναις, 1959

Ανάτυπον εκ της "Θεολογίας"

236

1

653

Μπακογιάννης, Βασίλειος Π.

Το μεγάλο σόκ!

Τέρτιος

Κατερίνη, 2000

2η έκδ. - ISBN: 960-7297-84-9

236.1

1

654

Βασιλείαδης, Νικόλαος Π.

The mystery of death

The Orthodox Brotherhood of Theologians "The Saviour"

Athens, c.1993

Μετάφραση του: Το μυστήριον του θανάτου

236.1

1

655

Μπούμης, Ιωάννης Ήλεκτρος Ν.

Μαθηματικά Παντοκράτορος όντος η επιστήμη του Χριστοκεντρικού Ντετερμινισμού στην ιστορία

Χριστιανεπιστημονική Αναδημιουργία "Χριστός Επιστήμη Εθνικοποίηση"

Αθήνα, 1962-1964

Τίτλος εξωφύλλου: Επιστήμη Χριστοκεντρικού Ντετερμινισμού στην ιστορία

238

1

656

Καφαντάρης, Χρυσόστομος Α.

Η Επίγνωσις κατανοεί και ερμηνεύει το Ιερόν Σύμβολον της Πίστεως

Επεγνωσμένος Χριστιανισμός

Αθήναι, 1988

 

238

1

657

Συγγρός, Καλλίνικος Σταμ.

Η Αγία Γραφή και το Σύμβολον Νικαίας - Κωνσταντινουπόλεως της Ορθοδόξου Εκκλησίας

[χ.ό.]

Αθήναι, 1960

 

238

2

658

Λώλης, Σοφοκλής Δ.

Περί το πρώτον σύμβολον της πίστεως

[χ.ό.]

Εν Αθήναις, 1958

 

238

1

659

Καρμίρης, Ιωάννης Ν.

Διορθώσεις και προσθαφαιρέσεις του Μελετίου Συρίγου εν τη Ορθοδόξω Ομολογία του Πέτρου Μογίλα

[χ.ό.]

Αθήναι, 1955

Ανάτυπο εκ της Επιστημονικής Επετηρίδος της Θεολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών

238

1

660

Καρμίρης, Ιωάννης Ν.

Ετερόδοξοι επιδράσεις επί τας ομολογίας του ΙΖ΄ αιώνος

τύποις Ιερού Κοινού του Παναγίου Τάφου

Εν Ιεροσολύμοις, 1949

Ανάτυπον εκ του περιοδικού "Νέα Σιών"

238

1

661

Βιτάλης, Φιλάρετος Απ.

Το Ιερόν Σύμβολον της Ορθοδόξου ημών Πίστεως

τύποις Αναγέννησις

Λευκωσία, 1968

Ανάτυπον εκ του περιοδικού "Απόστολος Βαρνάβας"

238

1

662

Καλογήρου, Ιωάννης Ορ.

"Κοινωνία αγίων"

[χ.ό.]

Εν Αθήναις, 1969

 

238

1

 

back home next
The climate of the island is very healthy. This is because the blowing of the northern winds prevents the development of germs. It is reported that some people that were sick and visited the island were healed without medicine.

Tinos is basically an island with religious and worshipping tourists. The finding of the icon, the erection of the temple, the improvement of the transportation had a great impact to the social and economic evolution of the island. The fact that it attracted tourism developed the city of Tinos, in contrast with the villages. Nevertheless it helped to reduce migration and kept the residents of the island on their land. From 1940 to 1981 approximately 32% of the population immigrated. In 1940 the town of Tinos concentrated 25% of the population.

Today urbanism has taken over and 75% of the population in concentrated in the town of Tinos. Today approximately 40 villages are inhabited. Their establishing history goes back to the middle ages and the Byzantine years. There are also many settlements, which are basically younger and were developed near the sea.

 The fact that many tourist centers were developed at many locations, the creation of greenhouses, n location canning of various vegetables, the systematic and advanced utilization of marble, played a major role in the keeping of the population on the island and especially at the villages. These developments have increased the occupation in various parts of the island having as a result to fight back of immigration.

The mixed religious population of Tinos, gives the island a special folklore character. A Tinian dialect is noticed, with the extraction of the vowels, the alteration of consonants and names of persons that have a western influence.

 At Tinos we come across two Christian dogmas that harmoniously coexist. The Temple of Evangelistria is a very important demotic worshipping area for the Orthodox and people from all over Greece assemble throughout the whole year to worship here. However at the same time Tinos is a very important center for the Catholics, basically for the Greek Catholics. All you need to do is to take a look around at all the churches in order to substantiate that you are at a religious center. When Panagia/ the Virgin Mary is celebrated, worshippers from all over the world swarm the island. Tinos belongs to the Cyclades and is the third in size island of this complex. Its area is 194 square kilometers. The total length of its coastline is estimated to approx 114 kilometers. It is situated south east of Andros and north west of Mykonos. It highest mountain is named Tsiknias and is 725 meters high. According to mythology Aelos, the god of the winds lived at the channel of Tsiknias. This explains the fact that the area is veAt Tinos irrespective of being Catholic or Orthodox, all the people have a deep love for the Virgin Mary. The Orthodox celebrates Panagia (Virgin Mary) on the 25th of March and on the 15th of August and the Catholics on the 1st Sunday of May and also on the 15th of August. The residents of Tinos are very hospitable and they open heartedly offer food and board to the worshippers during the festivities. The Tinians in order to sustain the ground from suffering intense deterioration, have created on the sides of the mountains the so called pezoules, which are small fields with a resistance made of rocks in order for the ground not to get corroded and are used to cultivate their products. The reduction of the agricultural population slowly left some of these areas uncultivated. Today cereals, citrus fruit, fruits and also oil, wine and raki are cultivated. The products are consumed basically within internal market but some are also exported. Another beneficial product of Tinos, is its honey. In the past they also had silk growing. eXTReMe Tracker