Αυξ. Αρ.

Συγγραφέας

Τίτλος

Εκδότης

Τόπος/Ημερομηνία Εκδοσης

Παρατηρήσεις

Ταξιν. Αριθμός

Αντίτυπα

Δωρεά

Θέση

234   Σωτηρία (Σωτηριολογία) και Χάρη

 

 

561

Θεοδώρου, Ανδρέας

Σύνοψις της περί θεώσεως του ανθρώπου διδασκαλίας των Ελλήνων Πατέρων της Εκκλησίας

τύποις Αναγέννησις

Λευκωσία, 1963

 

234

1

 

562

Μπρατσιώτης, Παναγιώτης Ι.

Die lehre der Orthodoxen Kirche uber die theosis des Menschen

Paleis der Akademien

Brussel, 1961

 

234

1

 

563

Ανδριόπουλος, Παναγιώτης Χρ.

Ο άνθρωπος της αμαρτίας και της χάριτος κατά τον Απόστολον Παύλον

[χ.ό.]

Αθήναι, 1969

Διδακτορική Διατριβή

234

1

 

564

Αντίπας, Παναγιώτης Ν.

Η παντοδύναμος συνταγή: (πρωτότυπος σύνθεσις θρησκείας και επιστήμης): πώς γινόμεθα παντοδύναμοι δι' όλα τα καλά

[χ.ό.]

Αθήναι, 1985

2η έκδ.

234

1

 

565

Φαράντος, Μέγας Λ.

Η Θεία Χάρις

[χ.ό.]

Αθήναι, 1968

Ανάτυπον εκ της "Θρησκευτικής και Ηθικής Εγκυκλοπαίδειας"

234

2

 

566

Παπαδάκης, Γεώργιος Σπ.

Η σωματική θεραπεία και η λύτρωσις εν τη Κ. Διαθήκη

[χ.ό.]

Εν Αθήναις, 1969

Ανάτυπον

234

1

 

567

Σωτηρίου, Γεώργιος Π.

Αμαρτία και λύτρωση

Αποστολική Διακονία

Αθήνα, 1996

(Θεωρία και Πράξη) . - ISBN: 960-315-249-8

234

1

 

568

Γερομίχαλος, Αθανάσιος Γρ.

Έχομεν εν τω Ιωάννη Wesley απόλυτον προορισμόν;

[χ.ό.]

Αθήναι, 1957

Ανάτυπον

234

1

 

569

Schmemann, Alexander

Μετάνοια

[χ.ό.]

 

Δαχτυλογραφημένο φυλλάδιο άρθρου που εμφανίστηκε στο περιοδικό "Ανάπλασις"

234

1

 

570

Παπακώστας, Σεραφείμ

Η μετάνοια

Ζωή

Αθήναι, 1947

8η έκδ.

234

1

Ιερά Μονή Ιησουϊτών, Λουτρά

571

Παπακώστας, Σεραφείμ

Η μετάνοια

Ζωή

Αθήναι, 1953

10η έκδ.

234

1

 

572

Παπακώστας, Σεραφείμ

Η μετάνοια

Ζωή

Αθήναι, 1968

15η έκδ.

234

1

 

573

Καλλίνικος Ι. Καρούσος, Μητροπολίτης Ρωγών

Γιατί αδιαφορείς για τη σωτηρία σου;

Χρυσοπηγή

Αθήνα, 1973

(Καταρτίζεσθε ; 3)

234

1

 

574

Μαραγκός, Στέφανος

Η προσωπικότης του ανθρώπου

Έρευνα και Αλήθεια

Αθήναι, [195-;]

(Έρευνα και Αλήθεια. Σειρά Α΄ ; 59)

234

1

 

575

Αγάπιος Λάνδος ο Κρης

Βιβλίον ωραιότατον καλούμενον αμαρτωλών σωτηρία

Σαλιβέρος Μιχ.

Αθήναι, [19--]

(Εκκλησιαστική Βιβλιοθήκη)

234

1

 

576

Μητσόπουλος, Νικόλαος Ευθ.

Η παραθεώρησις της σωτηριολογικής σημασίας της ακρίβειας του δόγματος υπό του πληρώματος της Εκκλησίας

[χ.ό.]

Αθήναι, 1967

Ανάτυπον εκ της "Εκκλησίας"

234

1

 

577

Διαμαντόπουλος, Λεωνίδας Κ.

Η υιοθεσία των Χριστιανών

Σωτήρ

Αθήναι, 1969

 

234

1

 

578

 Β΄ Συνεδρίο Γνωριμίας και Επικοινωνίας Ορθόδοξων νέων (Σπάτα Ηλείας - 1987)

Σωτηρία: η πανανθρώπινη αγωνία: εισηγήσεις, συζητήσεις Β΄ Συνεδρίου Γνωριμίας και Επικοινωνίας Ορθόδοξων νέων (Σπάτα Ηλείας - 1987)

Νεανικός Επιμορφωτικός Όμιλος Σύρου

Αθήνα, 1988

 

234

1

 

579

Μπαλάνος, Δημήτριος Σ.

Είναι κακόδοξος η περί χάριτος διδασκαλία του Ιωάννου Κασσιανού;

[χ.ό.]

Εν Αθήναις, 1936

Ανάτυπον εκ της Επιστημονικής Επετηρίδος του Πανεπιστημίου Αθηνών

234

1

 

580

Δρατσέλλας, Κωνσταντίνος Ν.

Questions of the soteriological teaching of the greek fathers: with special reference to St. Cyril of Alexandria

[χ.ό.]

Athens, 1969

Ανάτυπον εκ της "Θεολογίας"

234

1

 

581

Γκόσεβιτς, Στόγιαν Ι.

Η περί θείας χάριτος διδασκαλία Ιωάννου του Χρυσοστόμου

[χ.ό.]

Εν Αθήναις, 1956

Διδακτορική Διατριβή

234

2

 

582

Θεωδώρου, Ανδρέας

Η περί θεώσεως του ανθρώπου διδασκαλία των Ελλήνων Πατέρων της Εκκλησίας μέχρις Ιωάννου του Δαμασκηνού

[χ.ό.]

Αθήναι, 1956

Διατριβή επί Υφηγεσία

234

2

 

583

Τσάμης, Δημήτριος Γ.

Η τελείωσις του ανθρώπου κατά Νικήταν τον Στηθάτον

Πατριαρχικόν Ίδρυμα Πατερικών Μελετών

Θεσσαλονίκη, 1971

(Ανάλεκτα Βλατάδων ; 11)

234

2

 

584

Παναγόπουλος, Ιωάννης Θ.

Η Εκκλησία των Προφητών: το προφητικόν χάρισμα εν τη Εκκλησία των δυο πρώτων αιώνων

Βασιλόπουλος Στ.

Αθήναι, 1979

 

234.13

1

 

585

Φιλιππίδης, Λεωνίδας Ιω.

Η πίστις ως παράγων βέβαιας ιάσεως

[χ.ό.]

Αθήναι, 1947

Ανατύπωσις εκ του Φυματιολογικού Αρχείου "Σισμανόγλειον"

234.131

1

 

 

back home next
The climate of the island is very healthy. This is because the blowing of the northern winds prevents the development of germs. It is reported that some people that were sick and visited the island were healed without medicine.

Tinos is basically an island with religious and worshipping tourists. The finding of the icon, the erection of the temple, the improvement of the transportation had a great impact to the social and economic evolution of the island. The fact that it attracted tourism developed the city of Tinos, in contrast with the villages. Nevertheless it helped to reduce migration and kept the residents of the island on their land. From 1940 to 1981 approximately 32% of the population immigrated. In 1940 the town of Tinos concentrated 25% of the population.

Today urbanism has taken over and 75% of the population in concentrated in the town of Tinos. Today approximately 40 villages are inhabited. Their establishing history goes back to the middle ages and the Byzantine years. There are also many settlements, which are basically younger and were developed near the sea.

 The fact that many tourist centers were developed at many locations, the creation of greenhouses, n location canning of various vegetables, the systematic and advanced utilization of marble, played a major role in the keeping of the population on the island and especially at the villages. These developments have increased the occupation in various parts of the island having as a result to fight back of immigration.

The mixed religious population of Tinos, gives the island a special folklore character. A Tinian dialect is noticed, with the extraction of the vowels, the alteration of consonants and names of persons that have a western influence.

 At Tinos we come across two Christian dogmas that harmoniously coexist. The Temple of Evangelistria is a very important demotic worshipping area for the Orthodox and people from all over Greece assemble throughout the whole year to worship here. However at the same time Tinos is a very important center for the Catholics, basically for the Greek Catholics. All you need to do is to take a look around at all the churches in order to substantiate that you are at a religious center. When Panagia/ the Virgin Mary is celebrated, worshippers from all over the world swarm the island. Tinos belongs to the Cyclades and is the third in size island of this complex. Its area is 194 square kilometers. The total length of its coastline is estimated to approx 114 kilometers. It is situated south east of Andros and north west of Mykonos. It highest mountain is named Tsiknias and is 725 meters high. According to mythology Aelos, the god of the winds lived at the channel of Tsiknias. This explains the fact that the area is veAt Tinos irrespective of being Catholic or Orthodox, all the people have a deep love for the Virgin Mary. The Orthodox celebrates Panagia (Virgin Mary) on the 25th of March and on the 15th of August and the Catholics on the 1st Sunday of May and also on the 15th of August. The residents of Tinos are very hospitable and they open heartedly offer food and board to the worshippers during the festivities. The Tinians in order to sustain the ground from suffering intense deterioration, have created on the sides of the mountains the so called pezoules, which are small fields with a resistance made of rocks in order for the ground not to get corroded and are used to cultivate their products. The reduction of the agricultural population slowly left some of these areas uncultivated. Today cereals, citrus fruit, fruits and also oil, wine and raki are cultivated. The products are consumed basically within internal market but some are also exported. Another beneficial product of Tinos, is its honey. In the past they also had silk growing. eXTReMe Tracker