Αυξ. Αρ.

Συγγραφέας

Τίτλος

Εκδότης

Τόπος/Ημερομηνία Εκδοσης

Παρατηρήσεις

Ταξιν. Αριθμός

Αντίτυπα

Δωρεά

Θέση

220.6   Αγία Γραφή - Ερμηνεία και Κριτική (Εξήγηση)

 

24

MacGregor, Ceddes

The Bible in the making

Lippincott J. B.

Philadelphia, c.1959

 

220.6

1

25

Μουτσούλας, Ηλίας Δ.

Γρηγόριος ο Νύσσης ως ερμηνευτής της Αγίας Γραφής

[χ.ό.]

Αθήναι, 1968

 

220.6

1

26

Φιλιππίδης, Λεωνίδας Ιω.

Συμβολή εις την επιστήμην της Εβραϊκής Βίβλου

τύποις Ιερού Κοινού του Παναγίου Τάφου

Εν Ιεροσολύμοις, 1930

I: Γραμματική - Λεξικογραφία - Μετρική κατά τον παρόντα αιώνα

220.6

2

27

Σιώτης, Μάρκος Α.

Η Αγία Γραφή εις την Ελληνικήν Ορθόδοξον Εκκλησίαν

[χ.ό.]

Αθήναι, 1989

Ανάτυπο εκ της Επιστημονικής Επετηρίδος της Θεολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών

220.6

3

28

Φιλιππίδης, Λεωνίδας Ιω.

Η εξέλιξις και σημερινή φάσις του ζητήματος της προελεύσεως του Σημιτικού Αλφαβήτου: συμβολή εις την εβραϊκήν γραμματικήν

εκ του Πατριαρχικού Τυπογραφείου

Εν Αλεξανδρεία, 1929

 

220.6

1

29

Σιμωτάς, Παναγιώτης Ν.

Αι αμετάφραστοι λέξεις εν τω κειμένω των Ο΄

[χ.ό.]

Θεσσαλόνικη, 1969

 

220.6

1

30

Ιωάννης ο Ρώσσος, Όσιος

Ο ζωντανός λόγος: πνευματικόν συμπόσιον περί Αγίας Γραφής

Όσιος Ιωάννης ο Ρώσσος

Αθήναι, 1970

 

220.6

1

31

Βέλλας, Βασίλειος Μ.

L' importance des traductions doubles dans le texte des Septante: (μετά μεταφράσεως εις το Ελληνικόν)

Imprimerie Phoenix

Athenes,1936

 

220.6

1

32

Σιμωτάς, Παναγιώτης Ν.

Ο πάπυρος Bodmer IX

[χ.ό.]

Εν Αθήναις, 1960

Ανάτυπον εκ της Θεολογίας

220.6

1

33

Μέγας, Γεώργιος Α.

Δυο χειρόγραφα της θυσίας του Αβραάμ

Εστία

Εν Αθήναις, 1934

 

220.6

1

34

Καραμάνης, Φίλιππος Ε.

Δυο προβλήματα του Δεκάλογου

τύποις Φοίνικος

Εν Αθήναις, 1936

Ανάτυπον εκ της Επετηρίδος του Φοιτητικού Θεολογικού Συνδέσμου

220.6

1

35

Πολυμερόπουλος, Λεωνίδας Π.

Τα χειρόγραφα της Νεκράς Θαλάσσης: (περισσότερον φως εις την Παλαιάν Διαθήκην)

[χ.ό.]

Αθήναι, 1964

 

220.6

1

36

Ιωαννίδης, Βασίλειος Χρ.

Ερμηνεία εκλεκτών περικοπών εκ της Παλαιάς και Κανής Διαθήκης

Οργανισμός Εκδόσεων Διδακτικών Βιβλίων

Εν Αθήναις, 1963

 

220.6

1

37

Αγουρίδης, Σάββας Χρ.

Η έννοια του λόγου του Θεού κατά την Αγίαν Γραφήν

[χ.ό.]

Θεσσαλονίκη, 1964

 

220.6

1

38

Γρατσέας, Γιώργος Στ.

Η περί πτώχειας διδασκαλία της Αγ. Γραφής

[χ.ό.]

Εν Αθήναις, 1962

Διδακτορική διατριβή

220.6

2

39

Θεοδωρόπουλος, Επιφάνιος Ι.

Η σχετική ή τιμητική προσκύνησις εν τη Αγία Γραφή: (επιτρέπει η Αγία Γραφή την σχετικήν ή τιμητικήν προσκύνησιν;)

Ορθόδοξος Φιλανθρωπικός Σύλλογος "Άγιος Ιωάννης ο Ελεήμων"

Εν Αθήναις, 1959

 

220.6

1

40

Σιώτης, Μάρκος Α.

Οι Τρεις Ιεράρχαι ως ερμηνευταί της Αγίας Γραφής

Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιο Αθηνών

Εν Αθήναις, 1963

 

220.6

1

41

Τρακατέλλης, Δημήτριος

Οι Πατέρες ερμηνεύουν: απόψεις πατερικής βιβλικής ερμηνείας

Αποστολική Διακονία

Αθήνα, 1996

ISBN: 960-315-230-7

220.6

1

42

Αδελφότης Θεολόγων "Η Ζωή"

Οι θησαυροί της Αγίας Γραφής: (κατά τον Ιερόν Χρυσόστομον)

Ζωή

Αθήναι, 1960

2η έκδ.

220.6

1

43

Μαστρογιαννόπουλος, Ηλίας

Πως ημπορούμε να προσεγγίζωμε το Βιβλίον του Θεού: ομιλία εις τους Κύκλους Μελέτης Αγίας Γραφής

Χριστιανική Ένωσις Επιστημόνων

Αθήναι, 1967

 

220.6

1

44

Σιμωτάς, Παναγιώτης Ν.

Η εργασία θείος θεσμός ή κατάρα; : συμβολή εις την θεολογίαν της Παλαιάς Διαθήκης

[χ.ό.]

Αθήναι, 1967

 

220.6

2

45

Σιώτης, Μάρκος Α.

Το νόημα της ιστορίας κατά την Αγίαν Γραφήν

[χ.ό.]

Αθήναι, 1973

 

220.6

1

46

Στάθης, Δημήτριος Β.

Ο πνευματικός λειμών

Συνοδινός Χ.

Αθήναι, 1951

 

220.6

1

47

Σταθόπουλος, Ευστάθιος Ιω.

Βίβλος και ζωή

Νέστωρ

Καλαμάτα, 1958

 

220.6

1

48

Οικονόμου, Μιχαήλ Κων.

Αι νομικαί σχέσεις μεταξύ Θεού - Σύμπαντος - Ανθρώπων βάσει των Γραφών

[χ.ό.]

Αθήναι, 1957

 

220.6

1

49

Καρατζάς, Φιλοποίμην Β.

Τα μυστικά της ευσέβειας: (η ευσέβεια κατά την Αγία Γραφή)

Τήνος

Αθήναι, 1970

 

220.6

5

50

Σιμωτάς, Παναγιώτης Ν.

Βιβλικά και Βιβλικο-αρχαιολογικά κριτικά σύμμεικτα

Τήνος

Αθήναι, 1988

 

220.7

1

51

Κοϊδάκης, Κωνσταντίνος Γ.

Γεωλογία και Αγία Γραφή

Εφημερίς Μακεδονικός Αγών

Κατερίνη, 1936

 

220.8

1

 

back home next
The climate of the island is very healthy. This is because the blowing of the northern winds prevents the development of germs. It is reported that some people that were sick and visited the island were healed without medicine.

Tinos is basically an island with religious and worshipping tourists. The finding of the icon, the erection of the temple, the improvement of the transportation had a great impact to the social and economic evolution of the island. The fact that it attracted tourism developed the city of Tinos, in contrast with the villages. Nevertheless it helped to reduce migration and kept the residents of the island on their land. From 1940 to 1981 approximately 32% of the population immigrated. In 1940 the town of Tinos concentrated 25% of the population.

Today urbanism has taken over and 75% of the population in concentrated in the town of Tinos. Today approximately 40 villages are inhabited. Their establishing history goes back to the middle ages and the Byzantine years. There are also many settlements, which are basically younger and were developed near the sea.

 The fact that many tourist centers were developed at many locations, the creation of greenhouses, n location canning of various vegetables, the systematic and advanced utilization of marble, played a major role in the keeping of the population on the island and especially at the villages. These developments have increased the occupation in various parts of the island having as a result to fight back of immigration.

The mixed religious population of Tinos, gives the island a special folklore character. A Tinian dialect is noticed, with the extraction of the vowels, the alteration of consonants and names of persons that have a western influence.

 At Tinos we come across two Christian dogmas that harmoniously coexist. The Temple of Evangelistria is a very important demotic worshipping area for the Orthodox and people from all over Greece assemble throughout the whole year to worship here. However at the same time Tinos is a very important center for the Catholics, basically for the Greek Catholics. All you need to do is to take a look around at all the churches in order to substantiate that you are at a religious center. When Panagia/ the Virgin Mary is celebrated, worshippers from all over the world swarm the island. Tinos belongs to the Cyclades and is the third in size island of this complex. Its area is 194 square kilometers. The total length of its coastline is estimated to approx 114 kilometers. It is situated south east of Andros and north west of Mykonos. It highest mountain is named Tsiknias and is 725 meters high. According to mythology Aelos, the god of the winds lived at the channel of Tsiknias. This explains the fact that the area is veAt Tinos irrespective of being Catholic or Orthodox, all the people have a deep love for the Virgin Mary. The Orthodox celebrates Panagia (Virgin Mary) on the 25th of March and on the 15th of August and the Catholics on the 1st Sunday of May and also on the 15th of August. The residents of Tinos are very hospitable and they open heartedly offer food and board to the worshippers during the festivities. The Tinians in order to sustain the ground from suffering intense deterioration, have created on the sides of the mountains the so called pezoules, which are small fields with a resistance made of rocks in order for the ground not to get corroded and are used to cultivate their products. The reduction of the agricultural population slowly left some of these areas uncultivated. Today cereals, citrus fruit, fruits and also oil, wine and raki are cultivated. The products are consumed basically within internal market but some are also exported. Another beneficial product of Tinos, is its honey. In the past they also had silk growing. eXTReMe Tracker